تیترنمارسانه دیدرسانه نوشتسایت ها/خبرگزاری ها

برای جذب کلیک، واژه ها را نکشیم!

برای جذب کلیک، واژه ها را نکشیم!

مهدی بذرافکن

مهدی بذرافکن

رسانه نگار/سوابق:سردبیر سایتهای توریسم آنلاین،خبرنیوز،دبیر تحریریه هفته نامه سیاحت و تجارت،یادداشت نویس خبرآنلاین،خبرورزشی

 

ما ایرانی ها خوشحالیم که در فصل جدید «سری آ» می توانیم بازی های مهدی طارمی را ببینیم،آن هم در تیم قهرمان.

احتمال زیاد می دهیم او نسبت به سردار آزمونِ فصل قبلِ رُم، مهره درخشان تر و قابل اطمینان تری باشد.

با این حال از همین حالا نباید انتظارها را از مهدی طارمی بالا برد. نباید بزرگنمایی کرد و نباید هنوز «سری آ» آغاز نشده، در به کار بردن واژه ها دست و دلبازی کرد.

اگر مثلا الان که طارمی در بازی تدارکاتی اینتر با تیمی ناشناخته به نام  «پرگولتزه» یک گل زده، تیتر نزنیم:«کولاک طارمی در اینتر ادامه دارد».

گل زدن طارمی اتفاق خوبی است اما فکر نمی کنم زدن یک گل به تیمی ناشناس، کولاک باشد.

مخاطب با دیدن این تیتر گمان می کند طارمی در برابر تیمی لااقل متوسط دو سه گل زده که از واژه کولاک استفاده شده،قدر واژه ها را بدانیم و آنها را به سرعت خرج نکنیم.

باور بفرمایید اگر الان برای تک گل طارمی به تیمی گمنام بنویسیم «کولاک» فردا که انشالله طارمی به تیم های بزرگ اروپا مثل میلان و رئال و بارسلونا گل زد چه می خواهیم بنویسیم؟ حتما با کمبود واژه مواجه می شویم،نمی شویم؟!

حکایت این مدل تیترزدن ها مانند حکایت بعضی گزارشگران جوان تلویزیون و پلتفرم های پخش زنده فوتبال است که برای دیده شدن دست به اغراق می زنند.

برای دیده شدن، برای کلیک بیشتر لطفا مواظب واژه ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا